poniedziałek, 1 października 2018

Komiks dnia – Pobudka


Obrazek 1
Tante Katrien! Ik heb vannacht een VOORSPELLENDE DROOM gehad! – Ciociu Katrien! Miałam w nocy sen proroczy!
Vannacht – dzisiaj w nocy. W języku holenderskim przedrostek „van” wskazuje, że akcja działa się w dniu dzisiejszym:
Vanochtend – dzisiaj rano
Vanmiddag – dzisiaj po południu 
Vanavond – dzisiaj wieczorem
Voorspellen – przewidywać 
Ik heb een droom gehad – dosłownie „miałam sen”
Echt waar? Vertel! – Naprawdę? Opowiadaj!
Echt waar – naprawdę?
Echt? – serio?
Vertellen  – opowiadać


Obrazek 2
Ik droomde vannacht dat ik KLAARWAKKER was! – Śniłam dzisiaj w nocy, że się obudziłam.
En TOEN? – I wtedy?
dromen – śnić, marzyć
droomde – forma czasu przeszłego prostego od „dromen”
klaarwakker – obudzić się
toen – wtedy, kiedy. „Toen” często używane jest w zdaniach złożonych, opisujących przeszłość. Na przykład: Ik was boos toen hij kwam. – Byłem wściekły, kiedy on przyszedł.

 Obrazek 3
En vanochtend kwam mijn droom ECHT UIT! – I dzisiaj sen naprawdę się spełnił!
Uitkomen – spełniać się, wychodzić (np. coś mi wyszło)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

UWAGA! Tłumaczenie jakiej piosenki chciał(a)byś zobaczyć na stronie? Poinformuj nas w komentarzu, a spełnimy Twoje życzenie :)