wtorek, 9 października 2018

Komiks Dnia - Żarłok

https://www.donaldduck.nl/strip-van-de-dag/2018-10-28/

Oma, ik heb zo veel gegeten dat ik gewoon MOE van ben! - Babciu, zjadłem tyle, że jestem teraz po prostu zmęczony!


Ik heb gegeten - zjadłem
Używamy czasu przeszłego w tej formie, ponieważ rezultatem tego jest, że Gijs jest teraz zmęczony.
Moe zijn van - Być zmęczonym od...
Moe zijn van eten - Być zmęczonym od jedzenia
Moe zijn van werk - Być zmęczonym od pracy

Kruip dan maar gauw onder de wol, Gijs! - Połóż się do łóżka, Gijs!

Onder de wol kruipen - wyrażenie oznaczające "Idź pod pierzynę". Dosł: wślizgnij się pod wełnę
kruipen - wślizgiwać się, skradać
wol - wełna

Die nacht... - Tej nocy

NEE! OMA! - Nie! Babciu!

Gijs, wat is er? - Gijs, co się stało?

Wat is er? -Co się stało? Co jest?

Een nachtmerrie! Ik zag een enorme taart en ik had GEEN HONGER meer! - Koszmar! Zobaczyłem przeogromnego torta i nie byłem już więcej głodny!

Zien - widzieć
Ik zag - zobaczyłem
Wij zaggen - zobaczyliśmy

Ik heb honger - jestem głodny - dosł. "mam głód"
Ik heb geen honger - nie jestem głodny - dosł. "nie mam głodu"

Podobną formę używamy, kiedy chcemy pić - Ik heb dorst, dosł. "Mam pragnienie"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

UWAGA! Tłumaczenie jakiej piosenki chciał(a)byś zobaczyć na stronie? Poinformuj nas w komentarzu, a spełnimy Twoje życzenie :)